هر گونه سوالی دارید:

تلفن ۰۲۱66971400

به info@isct.ir

ایمیل بزنید!

بهترین روش برای افزایش شارژ صفحات فرود شما

که در: بازاریابی دیجیتال

داشتن صفحه فرود (لندینگ پیج – Landing page) خوب از مهم‌ترین ویژگی‌‌های هر سایت است که باید به آن توجه داشت چون هر صفحه فرود می‌تواند بازدیدکنندگان سایت را خوشحال کرده و آن‌ها را به سرنخ فروش (لید) تبدیل کند و در نتیجه، اهداف فروش سایت را محقق سازد.

صفحه فرود چیست؟

فرض کنید یک جشنواره فروش در سایت خود برگزار کرده‌اید، برای این جشنواره، تبلیغات بنری انجام داده و کاربران زیادی را به سایت خود هدایت می‌کنید. با توجه به نوع خاص جشنواره و محصولات آن و …، به جای آنکه بازدیدهای تبلیغات را به صفحه اصلی سایت خود هدایت کنید، صفحه‌ای مجزا و اختصاصی برای کمپین خود ایجاد می‌کنید و اطلاعات مهم جشنواره و نکات تشویق مخاطب به خرید در جشنواره را در آن ذکر می‌کنید. این صفحه، یک صفحه فرود است که فقط مخصوص این جشنواره طراحی شده است.

به عبارت ساده‌تر، آن صفحه‌ای از سایت شما که بازدیدکنندگان از جاهای دیگر به آن صفحه وارد می‌شوند (اصطلاحاً فرود می‌آیند)، صفحه فرود گفته می‌شود.

ساختار، فرآیند و هدف قیف فروش

بهینه‌سازی صفحه فرود دقیقاً به چه معناست؟

برای بهینه‌سازی صفحه فرود در ابتدا باید بدانید که اصلاً بهینه‌سازی به طور دقیق چه معنایی دارد. عبارت «بهینه‌سازی» در دیجیتال مارکتینگ و به طور کلی از نظر لغوی، به فرآیندی اشاره دارد که در آن تلاش می‌کنیم از یک نقطه حداقلی، به حالت حداکثری برسیم. مثلاً عبارت «بهینه‌سازی نرخ تبدیل» به معنی افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری تا حداکثر میزان ممکن است.

با توجه به اینکه هدف اصلی تمام صفحات فرود، تبدیل کاربر به سرنخ فروش یا مشتری نهایی است، بهینه‌سازی فرود هم در بیان ساده، به بهبود هر یک از عناصر صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل اشاره دارد. یعنی برای افزایش نرخ تبدیل، به جای اینکه کل صفحه طراحی مجدد شود، از داده‌ها، شواهد موجود و تست‌ها استفاده می‌شود.

شما می‌توانید قبل از طراحی صفحه فرود با جمع‌آوری اطلاعات از کاربران، از خواسته‌‌ها و نیازهای آن مطلع شوید و بر اساس نیازهای پرسونای مخاطبان اصلی صفحه، نسخه اولیه صفحه فرود خود را طراحی کنید. بدون شک هر چقدر نوع طراحی صفحه فرود سایت و عناصر آن در راستای نیازها و دغدغه‌های کاربران هدف باشد، نرخ تبدیل نیز افزایش پیدا می‌کند. اما با این وجود ممکن است که نتوانید از همان ابتدا صفحه فرود کامل و بدون نقضی را طراحی کنید. معمولاً صفحه فرود در طی زمان به تغییرات نیاز پیدا می‌کند که این تغییرات را می‌‌توانید بدون نیاز به طراحی مجدد، با مشاهده نرخ تبدیل و تجزیه و تحلیل آن اعمال نمایید.

قبل از بهینه‌سازی صفحه فرود، مشکلات را شناسایی کنید.

برای بهینه‌سازی صفحه فرود، باید در ابتدا مشکلاتی که باعث کاهش نرخ تبدیل می‌شود را شناسایی کنید تا بتوانید تغییرات لازم را بر روی آن‌‌ها اعمال نمایید. هیت مپ (نقشه حرارتی سایت)، نقشه مکانی و پراکندگی موقعیتی کلیک و رفتار کاربران روی صفحه فرود را نشان می‌دهد. آیا این کاربران اقدام مورد نظر شما (CTA) را در صفحه فرود انجام داده‌اند؟ آیا آن‌ها به جای انجام CTA، روی یک گزینه بی‌اهمیت در صفحه مثل تصاویر تمرکز کرده‌اند؟

در تصویر بالا مشاهده می‌کنید بالاترین فعالیت و تمرکز کاربران در نقطه‌ای از صفحه فرود است که بیش‌ترین فاصله را از کال تو اکشن دارد (گزینه نارنجی سمت راست صفحه). اگر این صفحه، صفحه فرود سایت شما بود، باید مهم‌ترین عنصر صفحه را در آن قسمت قرار می‌دادید تا ببینید آیا در این حالت، کلیک بالاتری را از طرف کاربران دریافت می‌کنید یا خیر.

رفتار کاربران سایت خود را دنبال کنید تا بفهمید مشکل کجاست و چه چیزی کار نمی‌کند.

هیت‌مپ‌ها تنها یک گزارش بصری از داده‌ها نیستند، بلکه آن‌ها می‌توانند برای بهینه‌سازی لندینگ پیج نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. نقشه‌‌های پیمایش (Scroll)، گزارش همپوشانی (Overlay reports) و گزار‌ش ٰٰConfetti اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهد که برای بهینه‌سازی صفحه فرود می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نقشه‌های پیمایش، نشان می‌دهد که فعالیت‌های پیمایشی کاربران در کجا رخ داده‌ است. اگر روی نقشه‌ پیمایش، رنگ سفید و آبی زیادی را مشاهده کنید، نشان از آن دارد که کاربران صفحه سایت را از آن قسمت ترک کرده‌اند یا اینکه از آن قسمت به سرعت عبور کردند. قسمت‌هایی که با رنگ قرمز، نارنجی و زرد در نقشه مشخص است، نشان می‌دهد که کاربران سایت در آن نقاط توقف کرده‌اند (وقت بیشتری گذراندند).

نمونه نقشه‌‌های پیمایش (Scroll) سایت

گزارش confetti نیز بیان می‌کند که کلیک‌های جداگانه در کدام نقاط صفحه اتفاق افتاده است.

گزارش‌های همپوشانی نیز نشان از آن دارد که درصد کلیک بر روی هر یک عناصر صفحه چقدر بوده است.

بهینه‌سازی صفحه فرود با 14 روش تضمین شده

تا اینجا دانستید که بهینه‌سازی صفحه فرود چیست و قبل از اقدام به بهنیه‌سازی لندینگ پیج، چه کارهایی باید انجام دهید. حالا در این مرحله نوبت به آن می‌رسد که صفحه فرود سایت خود را بهینه کنید. بهینه کردن صفحه فرود، فرایندی است که از همان زمان شروع طراحی صفحه آغاز می‌شود و تا مدت‌‌ها بعد از طراحی نیز ادامه پیدا می‌کند. باید صفحه فرود را مانند یک محصول در نظر بگیرید. شما نمونه اصلی محصول را در روز اول تولید نمی‌کنید، ممکن است که صدها نمونه اولیه طراحی کنید قبل از اینکه که محصول خود را کامل نمایید. صفحات فرود نیز دقیقاً به همین شکل کار می‌کند، صفحات فرود باید برای کاربران هدف جذاب باشد و نظر آن‌ها را جلب کند، انتظاراتشان را برآورده کرده و آن‌ها را به نوعی به انجام عمل مورد نظر شما تشویق کند.

پشنهاد خود را به صورت واضح و شفاف بیان کنید.

یک جمله معروف از جو چرنوف، کارشناس بازاریابی وجود دارد با این مضمون که «بازاریابی خوب، شرکت‌‌ها را هوشمند نشان می‌دهد، اما بازاریابی عالی مشتریان را هوشمند نشان می‌دهد». حالا شما باید این جمله را در صفحه فرود اعمال کنید تا بتوانید نرخ تبدیل را افزایش دهید. زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای چیدن استراتژی بهینه‌سازی صفحه فرود هستید، به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید احساسات مثبت را در کاربران ایجاد کنید. شما می‌خواهید ‌آن‌ها باهوش و هیجان زده شوند. این کار را می‌توانید با فکر کردن در مورد هدف مشتریان احتمالی خود آغاز کنید و سپس هدف آن‌ها، یعنی چیزی که در صفحه فرود شما به دنبالش هستند را به یک عنوان جذاب و تاثیرگذار تبدیل نمایید.

صفحه فرود را ساده‌سازی کنید.

صفحه فرود باید ساده باشد تا آشفتگی بصری و سردرگمی مخاطبان را به دنبال نداشته باشد. شما می‌خواهید مخاطبان در صفحه بر روی عنصر فراخوانی به عمل (CTA) تمرکز کنند. شلوغی بصری  صفحه، حواس کاربران را پرت کرده و تمرکز آن‌ها را از روی گزینه اصلی صفحه برمی‌دارد. سایت Dropbox از جمله نمونه‌هایی است که ساده‌سازی صفحه فرود را به خوبی رعایت کرده است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، فقط عناصر اصلی در بالای صفحه قرار دارد و سه تا از این عناصر به اندازه‌ای کوچک هستند که در نوار منو جای گرفتند. عنصر چهارم نیز یک تصویر ظریف و مناسب است و عنصر پنجم نیز بر روی اقدام به عمل (CTA) تمرکز کرده است.

از امتحان کردن رنگ‌های متضاد نترسید.

بهترین صفحات فرود، از نظر رنگ و وضوح بسیار خوب عمل کرده‌اند، آن‌ها با به کار بردن رنگ‌های متضاد توانسته‌اند توجه مخاطبان را جلب کنند. برای مثال تصویر زیر را در نظر بگیرید که با به کاربردن پس زمینه مشکی، توانسته تیتر را به خوبی در دید مخاطب برجسته کند و توجه آن‌‌ها را جلب نماید. همچنین بین لوگو و دیگر عناصر سایت، فضای زیادی وجود دارد.

قسمت‌ مهم را در بالای صفحه (above the fold) نگه دارید.

اجازه دهید در اینجا اول بگوییم که اصطلاح “above the fold” چیست و چه بخشی از سایت را در بر می‌گیرد. جالب است بدانید این اصطلاح، یک روش سئویی است که از تکنیک‌های روزنامه‌نگاری سنتی گرفته شده است.  اگر دقت کرده باشید در روزنامه‌‌ها، داستان‌ و خبرهای جذاب را در بخش بالایی با تیتر درشت قرار می‌دهند تا توجه مخاطبان را جذب کند و آن‌ها با دیدن سرفصل‌ها، به خواندن و خرید روزنامه تشویق شوند. اگر باز هم دقت کرده‌ باشید می‌بینید که روزنامه از قسمت این سرفصل‌ها تا خورده و در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که اصطلاح above the fold در زبان فارسی به طور دقیق با جمله «قسمتی که در بخش بالای تاخورده قرار دارد» معنا می‌شود.

حالا شما می‌توانید همین کار را در صفحه فرود خود که یک صفحه دیجیتالی است، اجرا کنید. باید عناصر مهم را در بالای صفحه فرود خود قرار دهید (منظور بخشی از اول صفحه است که بدون نیاز به اسکرول کردن، به طور کامل دیده می‌شود). با توجه به استفاده بسیاری از کاربران از دستگاه موبایل برای مشاهده سایت، این کار کمی نسبت به گذشته سخت‌تر شده است. ولی خبر خوب این است که می‌توانید از نقشه‌‌های پیمایش استفاده کنید و مکان above the fold را در دستگاه‌های نمایشگر مختلف، شناسایی کنید. همچنین تیتر اصلی، توضیح مکمل تیتر و فراخوانی به اقدم را در این قسمت قرار دهید.

دکمه‌های دعوت به اقدام (CTA) را ساده و واضح طراحی کنید.

دکمه‌های دعوت به عمل نباید در ذهن مخاطب استرس و تشویش ایجاد کرده و آن‌ها را سردرگم کند. سعی کنید پیشنهادات خود را با بیان ساده و کاملا واضح بیان نمایید. از زبان‌‌های فانتزی و پیشنهادات پیچیده برای CTA خودداری کنید. در اینجا چند نمونه از CTA هایی که زیاد استفاده می‌شود را برای شما آورده‌ایم:

  • همین حالا بپیوندید.
  • برای دانلود، عضو شوید.
  • ثبت سفارش
  • درخواست پشتیبانی
  • دانلود نسخه آزمایشی

برای بهینه‌سازی لندینگ پیج، اطلاعات تماس خود را قرار دهید.

باید اطلاعات تماس را به روش‌های مختلف به مخاطبان سایت خود ارائه دهید. برای مثال می‌توانید شماره تلفن و یا آدرس ایمیل خود را در صفحه فرود قرار دهید. این کار از طریق فرم تماس قابل انجام است. در بعضی از صفحات فرود، شماره‌های تماس، پیام به پشتیبان واتساپ و … به صورت چسبنده در گوشه سایت قرار داده می‌شود تا دائماً در مقابل دید بازدیدکننده قرار داشته باشد.

تیترهای مختلف را امتحان کنید.

تیترهای متنوع را امتحان کنید. با وجود اینکه در حال حاضر بخش زیادی از محتوا، متعلق به تصاویر و ویدیو است، اما نوشتار، اهمیت و تاثیرگذاری خود را از دست نداده است. مخاطبان به نوشتار نیز اهمیت زیادی می‌دهند و آنچه را که شما می‌‌نویسید، می‌خوانند. بنابراین باید مطمئن شوید که تیترها و نوشته‌های صفحه فرود با خواسته کاربران مطابقت دارد و روی آنها تاثیرگذار است.

شما می‌توانید برای بهینه‌سازی صفحه فرود خود از تکنیک تست A/B استفاده کنید. این تکنیک را بین عناوین مختلف انجام دهید تا بتوانید بهترین و تاثیرگذارترین سرتیتر که تبدیل بهتری ایجاد می‌‌کند را شناسایی نمایید. همچنین محتوای بدنه صفحه فرود را تغییر داده و با تست A/B، عملکرد متن‌های مختلف را مشاهده کنید.

هماهنگ و یکپارچه باشید.

در حال حاضر پیام برند شما از هر زمان دیگر اهمیت بیش‌تری دارد؛ اما با این وجود، سازگاری بین عناصر بصری نیز مهم است و می‌تواند در میزان نرخ تبدیل، تفاوت زیادی ایجاد نماید. فرض کنید شما یک تبلیغ کلیکی و یا یک رپورتاژ آگهی برای محصول خود انجام می‌دهید و مخاطبان هدف را از این طریق به صفحه فرود خود هدایت می‌کنید. حالا پس از انتقال کاربران به صفحه فرود، می‌خواهید تمام عناصر آگهی از جمله تصاویر و متن در صفحه فرود منعکس شود و کاربران را به خرید تشویق کند. برای این منظور باید دقت کنید که از نظر بصری بین تمام عناصر آگهی سازگاری وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت برای مخاطب خسته‌کننده خواهد بود و در او حس تشویش، عصبانیت و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند.

برای کمک به تبدیل مخاطبان بلاتکلیف، توضیحات اضافه کنید.

استفاده از اثبات اجتماعی (Social proof) برای تبدیل کردن کاربرانی که برای خرید یا عدم خرید، بلاتکلیف هستند، بسیار موثر خواهد بود. برای بهینه‌سازی صفحه فرود خود، social proof یا تایید اجتماعی را فراموش نکنید و آن را به کار ببرید. تایید اجتماعی بدین معناست که به مخاطبان خود می‌نشان دهید که سایر افراد، از محصولات و یا خدمات شما استفاده کرده‌اند و رضایت داشتند. با این کار خواهید توانست با مخاطبانتان ارتباط برقرار کرده و به نتایج فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید. استفاده کردن از نظرات مثبت مشتریان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار است. اگر یک گزارش ویدیویی از مشتریانی که از خدمات و محصولات شما استفاده کرده‌اند بسازید و رضایت‌مندی آن‌ها را نشان دهید، می‌توانید یک مزیت رقابتی ایجاد کرده و بدین شکل، اعتماد مخاطبان بلاتکلیف (مخاطبانی که هنوز برای استفاده از خدمات و یا محصولات شما مطمئن نیستند) را جلب کنید. همچنین نقل قول از مشتری‌ها به شرطی که نام کامل آن‌‌ها ذکر شود، روش مناسبی دیگری در این ارتباط است.

اندازه‌های مختلف فرم‌های تماس را امتحان کنید.

برخی از دیجیتال مارکترها معتقدند که برای اثربخشی بهتر باید فرم‌های تماس (یا هر نوع فرم دیگری که می‌خواهیم کاربر آن را پر کند) کوتاه باشد و اطلاعات زیادی را از مخاطب درخواست نکند. آن‌ها اعتقاد دارند که فقط آدرس ایمیل را در فرم تماس از کاربر درخواست کنید. استفاده از فرم‌های کوتاه خوب است، اما این همیشه درست نیست. اگر برای محصول و یا خدمات گران قیمت، فرم ارتباط قرار می‌دهید، بهتر است که از کاربران اطلاعات بیش‌تری را درخواست کنید، زیرا در این موارد فرم‌های طولانی موثرتر است. برای مثال در مشاغلی که خدمات طراحی سایت را ارائه می‌دهند، قرار دادن فیلدی برای پرسش میزان بودجه مشتریان در فرم، نوع سایت مورد نیاز و … می‌تواند از اتلاف زمان در رسیدگی به درخواستهای مشتریان بالقوه جلوگیری کند.

صفحات فرود سایت خود را روی کلمات کلیدی مهم بهینه کنید.

کاربران معمولاً صفحات فرود سایت را از طریق جستجوی طبیعی گوگل پیدا می‌کنند، ممکن است که یکی از صفحات فرود شما، صفحه اصلی سایت باشد. این بدین معناست که اگر کسی نام برند شما را جستجو کرد، حداقل یک صفحه فرود به او نشان داده شود. علاوه بر این می‌توانید برای کلمات کلیدی مرتبط برند و صنعت خود، صفحات فرود را بهینه کنید. بهترین کلمات کلیدی را برای صفحات فرود پیدا کرده و صفحات را برای این کلمات سئو کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید از ابزارهایی مثل گوگل کیورد پلنر و یا خود پیشنهادات گوگل استفاده کرده و یا مقاله تحقیق کلمات کلیدی را بخوانید.

پاپ آپ خروج را امتحان کنید.

پاپ آپ (پنجره بازشونده) خروج برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد کنید. با انجام این کار، هنگام خروج کاربران از لندینگ پیج، یک کادر به آن‌ها نمایش داده می‌شود. این کار فرصت دیگری را برای تبدیل ایجاد می‌کند. برای پاپ آپ از تصاویر بصری قانع‌کننده استفاده کنید، یک متن CTA قوی و عنوان جذاب برای کلیک کردن کاربران، در پاپ آپ به کار ببرید. برای نتیجه بهتر می‌توانید انواع تست A/B را روی پاپ آپ اجرا نمایید تا بهترین روش برای جذب مخاطبان و وادار کردن آ‌ن‌ها به کلیک را پیدا کنید.

از تست A/B استفاده کنید.

همانطور که گفته شد، هر چقدر آزمون‌های بیش‌تری از A/B را در لندینگ پیج تست کنید، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری را از کاربران خود به دست آورید. پس از جمع‌آوری داده‌‌ها و شناخت کامل از مخاطبان خود می‌توانید طراحی مجدد داشته باشید و تایید کنید که تست A/B  توانسته نرخ تبدیل را بهبود ببخشد یا خیر. در این مدل تست‌ها و با کمک نرم‌افزارها، یک عنصر در صفحه فرود در دو حالت مختلف به کاربران نمایش داده می‌شود (حالت A به بخشی از بازدیدکنندگان و B به بخش دیگر). سپس هر حالتی که نتیجه مد نظر ما را بهتر محقق کنید، پیروز آزمایش خواهد بود.

از تکنیک‌های محدودکننده استفاده کنید.

عبارت‌های «زمان محدود» و «تعداد محدود» از جمله تکنیک‌های عالی و موثر در بازاریابی است. محدودیت و کمیابی، همیشه کاربران را مجبور می‌کند تا اقدام مورد نظر شما را انجام دهند. ‌جملات محدودکننده به مخاطبان هشدار می‌دهد که اگر همین الان اقدام نکنند، دیگر فرصت دوباره نخواهند داشت. این تکنیک را حتی فروشگاه‌‌های بزرگ به کار می‌برند.

این روش به شکل‌های مختلف انجام می‌شود، برای مثال، می‌توان از اعداد محدود برای میزان موجودی یک محصول استفاده کرد. جملاتی مثل «فقط ۴ عدد باقی مانده است» در این ارتباط قابل ذکر است. این اعمال محدودیت‌‌ها، برای تخفیف‌ نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، برای مثال جمله «تخفیف ۵۰ درصدی فقط تا آخر هفته» نمونه‌ای از تکنیک‌‌های محدودکننده برای تخفیف‌ها است. با فعال کردن محدودیت زمانی در تخفیف‌، مخاطبان را برای خرید در این مدت زمان محدود تحریک می‌کنید. اضافه کردن یک عنصر بصری زمان سنجش معکوس نیز می‌تواند این تکنیک محدودیت را موثرتر کرده و به میزان بیش‌تری مخاطبان را به انجام عمل مورد نظر شما تشویق کند.

استفاده از شمارنده معکوس در صفحه فرود

سایر نکات بهینه‌سازی صفحه فرود

  • اگر شما محتوا، نرم‌افزار و یا هر ارزش پیشنهادی دیگری را به صورت رایگان برای ارائه به مخاطبان خود دارید و در ازای ارائه این آفر رایگان، از آن‌‌ها درخواست اطلاعات شخصی دارید، قبل از این درخواست، واقعاً ارزشی را به صورت رایگان به آن‌ها بدهید. مردم تست کردن قبل از خرید را دوست دارند. برای مثال شما می‌توانید بخش کوچکی از متن را مثل پیش نمایش فصل ۱ و ۲ به مخاطبان خود ارائه دهید و برای دانلود نسخه کامل، از آنها ایمیل بگیرید این کار توجه مخاطبان را جلب می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که اطلاعات شخصی خود را  بیهوده وارد نمی‌کنند و این اطمینان را می‌دهد که وقتی اطلاعات شخصی خود را وارد می‌کنند، محتوای با ارزشی را دریافت خواهند کرد.
    این موضوع در دنیای واقعی نیز صدق می‌کند، زیرا همیشه مشتریان دوست دارند قبل از خرید خود، تست رایگان از محصول را انجام دهند. برای مثال یک قانون نانوشته وجود دارد که می‌گوید خوردن انگور در سوپر مارکت اشکالی ندارد، در حالی که شاید اینکار یک کار نادرست به نظر برسد، ولی در واقع چیز خوبی است و همه دوست دارند آن را امتحان کنند. شاید با خود بگویید اگر انگور بد باشد، با تست قبل از خرید، مشتریان از بد بودن آن اطلاع پیدا کرده و از خرید خود منصرف می‌شوند. بله دقیقاً همان طور است، وقتی انگور بد باشد، مردم از خریدن آن پشیمان می‌شوند، اما اگر شما محصول خوبی داشته باشید، هیچ وقت از به اشتراک گذاشتن و یا تست شدن آن قبل از خرید ترسی نخواهید داشت.
  • در عصر امروز که مقایسه و خرید محصولات و خدمات به صورت آنلاین انجام می‌شود، ادعاهای خیلی جسورانه و همچنین بیش از حد اغراق کردن در مورد کیفیت محصولات و خدمات، ممکن است تاثیر منفی بر روی مشتریان بگذارد و آن‌ها را بترساند. اطمینان حاصل کنید که آنچه وعده می‌دهید، واقعا حقیقت دارد و اغراق و بزرگ‌نمایی نیست. اگر چیزی را که وعده می‌دهید، واقعیت نداشته باشد، برای شما ایجاد گرفتاری خواهد کرد.
  • استفاده از لوگو و برند مشتریان، یکی از روش‌های قدیمی و کلاسیک برای جلب اعتماد مشتریان بالقوه است. اگر با برندهای معتبر همکاری دارید، برای social proof یا همان تایید اجتماعی، آن را در سایت خود نمایش دهید. البته توجه داشته باشید که این برندها در راستای استراتژی‌ها و فعالیت‌‌های سازمان شما باشند.
  • شاید بهینه‌سازی صفحه فرود ساده به نظر برسد، اما اگر مشکلات و اشتباهات قبلی را ردیابی و ثبت نکنید، ممکن است که باز آن‌ها را تکرار نمایید. بنابراین همیشه یک لیست از اشتباهات گذشته خود را تهیه کرده و آن‌ها در جایی جلوی چشم قرار دهید، تا از تکرار آن‌ها اجتناب کنید.
  • مانند اشتباهات گذشته، موفقیت‌‌‌های گذشته را نیز در جایی ثبت کنید و یک لیست از آن تهیه نمایید، ولی به جای عدم تکرار، آن‌ها را مجدداً به کار ببرید.
  • برای بهینه‌سازی صفحه فرود از تحلیل رقبای خود غافل نشوید، فعالیت‌های آن‌‌ها را رصد کنید و ببینید که در حال انجام چه کاری هستند. بررسی و تحلیل رقبا دو مزیت به همراه خواهد داشت؛ با بررسی رقبا می‌توانید الهام بگیرید و ایده‌های جدید خلق کنید. همچنین به شما در ایجاد مزیت رقابتی کمک می‌کند.
  • یک چک لیست از کارهایی که باید برای بهینه‌سازی صفحه فرود خود انجام دهید، ایجاد کرده و آن‌ها را در فرایند خود به کار ببرید. این کار عادات خوب را برای شما به وجود می‌آورد و باعث می‌شود که بتوانید صفحات فرود موثرتر و بهتر طراحی کنید.
  • اگر بودجه مورد نیاز را در اختیار دارید، می‌‌توانید از گزارش‌‌های ردیابی چشم (Eye Tracking) استفاده کنید. این گزارش‌ها به شما در مورد بخش‌های از سایت که چشم کاربران به دنبال آن است، بینش خوبی را ارائه می‌‌دهد. همچنین به شما کمک می‌‌کند که موقعیت عناصر کلیدی خود را بهبود دهید.
  • اگر چندین کانال ورودی و چندین منبع (بنرها، تبلیغات کلیکی، جستجوی ارگانیک گوگل، لینک‌ها و …) برای دریافت ترافیک در سایت خود دارید، احتمالاً بهتر است برای هر کدام، یک صفحه جداگانه فرود داشته باشید تا قیف فروش ساده‌تر شده و بتوانید تست‌های متمایزی را آزمایش کنید.
  • اگر می‌خواهید بهینه‌سازی صفحه فرود  را انجام دهید، هیچ وقت به نتیجه راضی نباشید. فراموش نکنید که در هر شرایطی یک درصد بهتری از نرخ تبدیل وجود دارد. اگر ایده و الهام کافی برای این کار ندارید، می‌توانید از کارت‌های امتیازی برای رتبه‌بندی صفحه فرود خود استفاده کنید تا لیستی از کارهایی که باید برای بهینه‌سازی انجام دهید در اختیارتان قرار دهد.
  • برای صفحه فرود خود یک تجربه کاربری ثابت را در نظر بگیرید. یعنی آگهی و بنر برای هدایت کاربر به صفحه فرود، از نظر پیام‌رسانی، نوع لحن، نوع طراحی و… با انتظارات کاربر زمانی که روی لینک ورود به صفحه فرود کلیک می‌کند، در یک راستا بوده و تطابق داشته باشد. در واقع در این سفر، مخاطب از زمان کلیک بر روی بنر تبلیغاتی تا زمانی که به صفحه فرود سایت مقصد وارد می‌شود، یک جریان و یک تجربه ثابت کاربری را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رشد کسب و کار خود آماده اید؟

شرکت های موفق برای رشد برنامه ریزی می کنند. برای آن کار می کنند و آن را به دست می آورند. برنامه شما برای رشد کسب و کارتان چیست؟

چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟

آیا باید ایده های خود را برای یک پروژه یا کمپین دیجیتالی آینده مطرح کنید؟ به دنبال متحول کردن کسب و کار خود با اجرای بازاریابی دیجیتال بالقوه کامل هستید؟

برای هرگونه سوال شغلی، لطفاً از صفحه ارتباط با ما اینجا دیدن کنید.








    چه خدماتی می توانیم به شما ارائه دهیم؟