داستان پیشرفت شرکتفناوری اطلاعات و ارتباطات سندیکای شرکت های ساختمانی ایران
نظر به نقش كليدي و اهميت فزاينده بهره گيري از قابليت ها و مزاياي فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطات در پاسخگويي به نيازهاي بسيط و نوپديد سازمانی، امروزه توسعه پارادايم مديريت سازمانی مبتني بر كاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات در راستاي مديريت فرايندها و تعاملات سازمانی و ارتقاي سطح علمی کارمندان و کارکنان در حیطه فناوری اطلاعات، از عناصر الزامي و اركان اساسي توسعه پايدار یک سازمان به شمار مي رود. برنامهريزي استراتژيك به مفهوم برنامهريزي آينده يك سازمان است، يعني جهتي كه سازمان ميخواهد در آن جهت حركت كند و برنامهريزي استراتژيك فناوري اطلاعات براي هر سازمان، سندي است كه معماري اطلاعات سازمان را در پرتو ملاحظات استراتژيك مانند ماموريت، اهداف و اولويت هاي سازمان تعيين كرده و برنامه اجرايي لازم براي دستيابي به سيستم ها و پايگاههاي اطلاعاتي را در سطح سازمان تعيين ميكند. به عبارت ديگر، برنامهريزي استراتژيك فناوري اطلاعات منشور و برنامه كلان سازمان در زمينه سيستمهاي اطلاعاتي و بطور كلي فناوري اطلاعات است. برنامه ریزی استراتژیک سیستم ها و فناوری اطلاعاتی IT/IS عبارت است از فرآیند تشخیص سیستمهای کاربردی مبتنی بر کامپیوتر که سازمان را در اجرای طرحهای کاری و تحقق اهدافش یاری میکند. برنامهریزی استراتژیک مدت زیادی است که بعنوان یک ضرورت برای بهره برداری از منابع بالقوه سیستمها و فناوریهای اطلاعاتی شناخته شده است و بررسی یافتههای پژوهشی در این خصوص نشان میدهد که موانع عمدهای بر سر راه چنین برنامهریزیهای استراتژیک وجود دارد. امروزه فناوری ارتباطات و اطلاعات یکی از ویژگیهای مهم عصر اطلاعات به شمار میرود که امکان طراحی اشکال جدید سازمانی، سیستم های کنترلی جدید، باز مهندسی فرآیندهای سازمانی و مانند این ها را فراهم ساخته است.
فناوری اطلاعات به مثابه موتوری محرک درنظر گرفته شده است که ضمن بهحرکت درآوردن چرخ های شغلی و استخدامی، سبب رشد و پویایی اقتصاد کسب و کار ها و ایجاد نوع جدیدی از اقتصاد می شود که اقتصاد دانش محور نامیده می شود. در اقتصاد رقابتی و مبتنیبر بازار کنونی که با تغییرات و تحولات سریع بین المللی همراه شده و فرایند گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی را سبب ساز شده است، از کارآفرینی بهعنوان موتور توسعه اقتصادی یاد می شود که می تواند در رشد اقتصادی کشورها، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی را برعهده داشته باشد. امروزه دیگر اقتصاد ملی جای خود را به اقتصاد جهانی داده است و در این عرصه کشورهایی موفق خواهند بود که فرصت های شغلی را تنها به چارچوب جغرافیایی خود محدود نسازند، بلکه فضای کاری وسیعی به وسعت جهان در ذهن خود داشته باشند. اما واقعاً چه ابزار یا وسیله ای می تواند چنین فضای گسترده ای را فراهم سازد؟
فنآوری اطلاعات و در راس آن اینترنت، پاسخ این سؤال را به آسانی داده است. امکانات منحصربهفرد اینترنت، زمینه ساز پیدایش شکل جدیدی از تجارت شد که امروزه بهنام تجارت الکترونیک شناخته شده است. انجام تعاملات تجاری بهصورت پیوسته و سهولت در پرداخت و دریافت وجوه سبب ایجاد تحولی شگرف در شکل و ماهیت تجارت شده است. تمامی این امکانات و توانمندی ها بهدست توانمند کسانی بهوجود آمده اند که فکری خلاق و ذهنی بااستعداد داشته اند. اینان کارآفرینان واقعی هستند، زیرا نهتنها سبب خوداشتغالی و اشتغال زایی برای مجموعه های انسانی وابسته به خودشان شده اند بلکه میلیون ها فرصت شغلی را نیز تنها با اتصال به اینترنت برای میلیون ها نفر از ساکنان این کره خاکی، فراهم ساخته اند.
بنابراین، از یک سو با فنآوری اطلاعات بهعنوان بستر اشتغال زای جهانی روبه رو هستیم و از سوی دیگر با کارآفرینانی مواجه می شویم که هر روز فرصت های جدیدی را برای جویندگان شغل و کار در فضای مجازی ایجاد می کنند. این کارآفرینان طیف وسیعی را از ارائه کنندگان خدمات و محصولات در اینترنت تا برنامه نویسان و متخصصان فنآوری اطلاعات دربر می گیرند. بنابراین، اقتصاد دنیای امروز بر پایه نوآوری، خلاقیت و استفاده از دانش بویژه دانش اطلاعات و ارتباطات استوار است. چنین اقتصادی را اقتصاد مبتنی بر دانش یا اقتصاد دانش محور مینامند.
با یک متخصص صحبت کنید
فناوری اطلاعات و ارتباطات سندیکای شرکت های ساختمانی ایران
راهبری فناوری اطلاعات
در سده بیست و یکم، سازمان ها به سمت فرایندگرایی حرکت میکنند و توجه مدیران روی فرایندهای شرکت متمرکز شده است، در نتیجه فناوری اطلاعات، یک عامل توانمند برای این اطلاعات است. سازمان ها برای افزایش یکپارچگی و استاندارد کردن فرایندها، افزایش سرعت روند جهانی شدن، بازسازی و تغییرات مکرر تجارت به فناوری اطلاعات نیازمندند. فناوری اطلاعات به فرایندگرا بودن سازمان کمک میکند. در این مسیر چهار فرایند و شش اصل مربوط به فناوری اطلاعات، سازمان را پشتیبانی میکنند. چندین سال پیش، مدیران اجرایی IT روی سه فرایند اصلی IT، شامل برنامهریزی، انتقال و عملیات، برای دستیابی به هماهنگیIT با تجارت متمرکز شدند اما تحلیل و آنالیز امروزه، چهار فرایند اصلی را برای سازمان های IT مشخص کرده است که عبارتند از: * توانایی ایجاد تغییرات سازمانی: قابلیت های متداول فناوری اطلاعات، تکنولوژی های وب، بستههای نرمافزاری و ...، * ارائه راهحل برای الزامات استراتژیک: سفارشی کردن، درون سپاری، برونسپاری و ...، * اطمینان یافتن از خدمات زیر ساختی که از نظر هزینهای کارآمد میباشند: وجود پایگاههای دادهای متمرکز و...، * مدیریت سرمایههای فکری: به کارگیری دانش های تخصصی.
اطلاعات بیشترشش اصل فناوری اطلاعات
شش اصل فناوری اطلاعات که برای عملکرد مؤثر چهار فرایند یاد شده مهم هستند، عبارتند از: * طراحی معماری: معماری IT مشخص میکند که زیر ساخت چگونه ایجاد و نگهداری خواهد شد. * مدیریت برنامه: شامل مدیریت راهحل های کاربردی پویا و راهحل هایی که باعث افزایش هم افزایی میشود. * مدیریت قراردادها و منابع: واحدهای فناوری اطلاعات مسئول مذاکره و مدیریت قراردادهای بسته شده با واحدهای تجاری داخلی و قراردادهای خارجی هستند. * تحلیل و طراحی فرایند: شرکت ها برای فرایندگرا شدن به مکانیزم هایی برای شناسایی، تحلیل، ذخیره و ارتباط برقرار کردن فرایندهای تجاری نیاز دارند. * مدیریت تغییر: برای بهبود مستمر فرایندها و پیادهسازی راهحل های نرمافزاری جدید. * توسعه منابع انسانی ماهر در فناوری اطلاعات: اطمینان یافتن از وجود متخصصین فناوری اطلاعات با مهارت های مورد نیاز.
گروه را ملاقات کنخدمات فناوری اطلاعات
خدمات فناوری اطلاعات یا خدمات آی تی به کلیه فعالیتهایی اشاره میکند که وظیفه نگهداری از سختافزارها، زیرساخت شبکه و سرویسهای مرتبط با آن را بر عهده دارد. از کامپیوترهای کاربران گرفته تا سرورهایی که نرمافزارهای مالی و اداری بر روی آنها اجرا میشود. خدمات فناوری همانطور که شامل نگهداری از سادهترین سخت افزارها و سرویسها مثل پرینتر، اسکنر، ویندوز و نرمافزار آفیس است، موارد پیشرفتهتری را نیز شامل میشود، مانند، تامین امنیت اطلاعات، تهیه Disaster Recovery Plan و ارائه مشاوره. در واقع خدمات IT به قدری گسترده و مهم است که وجود آن نه تنها برای تداوم و پایداری، بلکه برای پیشرفت کسبوکارها نیز امری ضروری و حیاتی به حساب میآید.
با پشتیبانی مشتری صحبت کنیدارزشهای اصلیما به ساختن برندهای قوی و استراتژی های یکپارچه اعتقاد داریم.
در دنیای پر رقابت امروزی، سازمانها در همه بخشها به ارائهدهندگان خدمات فناوری اطلاعات روی میآورند تا دغدغهای بابت خدمات پشتیبانی IT سازمانشون نداشته باشند.
اگر موارد زیر جزء خواستههای شماست، پس قطعا از مشاوره IT واحد فناوری اطلاعات کمک بگیرید:
+ افزایش عملکرد سازمان
+ افزایش کارایی شبکه
+ مدیریت و بهینهسازی دسترسی به سیستم ها
+ بازنگری در زیرساخت های شبکه
+ صرفهجویی در هزینه های سازمان
+ ایجاد ارزش افزوده
مردم ما ما را منحصر به فرد می کنندیه تیم قوی
به تیم ما بپیوند