استراتژی موثر برند اندیشه ای واحد را ایجاد می کند که تمام رفتارها، اقدامها و ارتباطات حول محور آن همسو می شوند. این استراتژی ها برای تمام محصولات و خدمات کارکرد دارد و در طول زمان تاثیر گذار می باشد. بهترین استراتژیهای برند چنان متمایز و قدرتمند هستند که رقیب را از میدان بدر می کند. استراتژی برند بر اساس چشم انداز برند پی ریزی می شود و با استراتژی کسب و کار سازمان همسو می گردد و از درون ارزشها و فرهنگ سازمان ریشه می گیرد و شناخت عمیقی از نیازها و ادراکات مشتریان را منعکس می کند.
استراتژی برند، جایگاه ذهنی برند، مزیت رقابتی برند و ارزش منحصر بفرد برند را تعریف می کند. استراتژی برند باید بطور هماهنگ با تمام ذینفعان از مشتریان و کارکنان و هیئت مدیره، تا نمایندگان فروش و تامین کنندگان و رسانههای جمعی مرتبط باشد. استراتژی برند همچون نقشه راهی است که بازاریابی را هدایت کرده و کار را برای فروشندگان و فروش بیشترآسان می کند و همچنین برای کارکنان، شفافیت، شرایط کاری مطلوب و انگیزه به ارمغان می آورد.
برندسازی دانشی است که با برتری دادن به یک نام تجـاری برای افزایش اعتبـار و شهـرت برند در بازار وارد رقابت می شود. اعتبـار و شهرت یک برند بطور مستقیم می تواند منجـر به فروش بیشتر و قیمت گران تر محصولات و خدمات شود. برندینگ روش هوشمندانه تجارت و تولید ثروت است. برندسازی، نام شرکت، محصـول یا سازمان را در بازار رقابت شناخته تر می کند و با اعتبـاربخشی باعث ایجاد تمایز بین شرکت ها و محصولات رقبا می شود. بوسیله برندسازی برای محصـولات یا خـدمات خود یک شـخصیت خلق می کنید که مجمـوعه ای از خصـوصـیات و تعهـداتی است که نیـازهای مشـتریان و مخـاطبان شما را برآورده می کند. برندسازی چند هدف اصلی را دنبال می کند که باعث ذهنیت مطلوب درباره محصولات جدید و افزایش شهرت محصولات قدیمی در بازار می شود.